gmaro, 195/65 R15 lub 205/55 R16
2,2bar z przodu, 2,0bar z tylu jezeli jezdzisz bez zaladunku, 2,2bar z zaladunkiem.
Hardcorowcy pompuja nawet 2,4bar ale to juz twardo
gmaro, Octavia II nie ma rozmiaru fabrycznego 195/55R16 tylko 205/55R16 i taki rozmiar zachowuje odpowiednią wysokość koła .
Opona wzorcowa to 195/65R15 - średnica zewnętrzna koła 634,5mm
Opona 205/55R16 - średnica zewnętrzna koła 631,9mm
Tego nie moge stwierdzić , była w salonie kupiona przez pierwszego wlaściciela i wydają się orginalnie skodowskie mają zaślepke logo ale mogę sie mylić ?
Tego nie moge stwierdzić , była w salonie kupiona przez pierwszego wlaściciela i wydają się orginalnie skodowskie mają zaślepke logo ale mogę sie mylić ?
Na zdjęciu masz felgi 16" "Vegi" z wersji Elegance i na nie założysz każdą oponę o rozmiarze 16" nie zależnie od tego jaka będzie miała szerokość i wysokość. Rozmiar opon montowany fabrycznie dla OII był 205/55R16.
Sprawdź sobie datę produkcji na oponie i będziesz wiedział czy ona jest od nowości autka.
A swoją drogą jaki rozmiar masz na zapasie opony?
Sprawdź sobie datę produkcji na oponie i będziesz wiedział czy ona jest od nowości autka.
No tak należy się wyjaśnienie jak go kupiłem miał zimowe opony a w komplecie dostałem fakt nowe opony , które zmieniłem zaraz na drugi dzionek bo już było po zimie koło 15 marca i nikt za bardzo nie wiedział jakie ciśnienie miało być .
Teraz pytanie czyli pasuje zmienić na gumy 205/55R16 bo nie ukrywam , że na tych co mam nie za dobrze się jeździ , jest dość twardo a przy naszym stanie dróg czasem nie przyjemnie.
Teraz pytanie czyli pasuje zmienić na gumy 205/55R16 bo nie ukrywam , że na tych co mam nie za dobrze się jeździ , jest dość twardo a przy naszym stanie dróg czasem nie przyjemnie.
Salon przy odbiorze samochodu, nabił mi 2,5 bar w O2FL Combi. Bardzo przyjemnie się jeździ i pewnie mniej pali Mam pytanie czy nie szkodzi to zawieszeniu i oponom. Czy jednak spuścić do wartości jakie zaleca producent.
Jeżdżę po mieście w składzie: 2+1 + powietrze w bagażniku.
Mam pytanie czy nie szkodzi to zawieszeniu i oponom
Pewnie, że szkodzi !! Zarówno zbyt niskie jak i zbyt wysokie ciśnienie szkodzi oponom.
W O II z oponami 205/55R16 ciśnienie zgodnie z oznaczeniami na klapce wlewu paliwa powinno wynosić:
Przy nieobciążonym aucie (np. 2 os. bez bagażu)
Przód - 2,1 bar
Tył - 2,0 bar.
Teraz pytanie czyli pasuje zmienić na gumy 205/55R16 bo nie ukrywam , że na tych co mam nie za dobrze się jeździ , jest dość twardo a przy naszym stanie dróg czasem nie przyjemnie.
Jesli chcesz miec bardziej miekko to lepiej zmienic na 195/65/15
A IMO co bys nie wybral warto zmienic na wlasciwy rozmiar, bo w razie wypadku ubezpieczyciel moze sie przyczepic
Jeszcze do autora wątku. To jak sprzedający dołożył Ci opony letnie gratis do samochodu to albo nie miał pojęcia co daje lub chciał lepiej wyglądać i dał ci byle co co miał. No chyba, że letnie kupował sam wcześniej do tego auta i kupił ten rozmiar bo albo była promocja albo taniej. Na Twoim miejscu zgłębiłbym temat dalej, czy jeżdżąc na takim rozmiarze przy takiej feldze będzie wsio ok?
Zgodnie z obrazkiem Borsuka2, to z tyłu na pełnym obciążeniu powinno być 3,3 atm, jadąc autostradą w gorący dzień w oponie będzie ponad 4 atm, :shock: ładuję ktoś tyle ?
Komentarz